Lysá nad Labem - silnice II/272 v úseku Jedličkova

9. 5. 2023

Dle této žádosti žádáte následující informace:

 

  1. Kdy byli provedeny kontroly stavu komunikace od 1.9.2022 do 24.2.2023 dle zákona se mají provádět 2x měsíčně jak mi sdělil p. Sulek prosím o data kontrol a jejich výsledek.
  2. Pokud byli při kontrolách zjištěny nedostatky, jaké bylo provedeno opatření.
  3. Pokud byla silnice v dobrém stavu, jak je možné, že je v havarijním stavu. Proč nebyla provedena opatření, aby na komunikaci nevznikla škoda.
  4. Proč kontrolu komunikace po oblevě neprovedl pracovník KSUS a neudělal patřičné opatření.
  5. Jak bylo řešeno s dodavatelem přenosného dopravního značení řešeno špatné umístění značek A7a a umístění značení kdy provedení není v souladu vyhláškou 294/2015 Sb. dle § 1 odstavce 2.
  6. Jak je možné, že na silnici č. 272 jsou umístěny značky které nejsou v souladu s vyhláškou 294/2015 Sb. dle § 1 odstavce 2. ,, Červené a bílé pruhy na sloupku (stojánku), na němž je umístěna přenosná dopravní značka, mají šířku 100 až 200 mm a retroreflexní provedení.“ Na tento nesoulad jsem již opakovaně upozorňoval. Dosud jsem nedostal odpověď, na základě čeho jsou tyto značky umístěny. Dle sdělení cestmistra se jedná o slovíčkaření. Mohu se zeptat na základě jakého právního předpisu pan cestmistr posuzuje dopravní značení?
  7. Kolik by stalo provést opaření před zimou 2022/2023
  8. Kolik již v roce stálo opravení komunikace a kolik ještě bude stát.
  9. teProč nebyla provedena oprava komunikace před havarijním stavem.
  10. Proč KSUS neprovádí kontrolu silnice častěji, než předepisuje zákon, tím by předešlo zhoršení situace a ušetření finančních prostředků za další opravy. Zvláště pokud KSUS ví, že na tomto úseku je silnice již tak dost poškozena.
  11. Kdy a jak byla zjištěno poškození silnice na křižovatce Jedličkova X Sokolská. Kdy na komunikaci byla umístěna značka upozorňující nebezpečí a kdy byla silnice opravena.
  12. Při upozorňování na stav komunikace mi bylo sděleno, že se jako KSUS staráte o hodně kilometrů silnic a že není ve vašich silách je udržovat včas. Mohu se zeptat z jakého důvodu to není ve vašich silách? Trpíte personálním podstavem? Nebo jaký je důvod že se KSUS nezvládá starat o svěřený majetek.
  13. Dále při upozorní na špatný stav nebo nesoulad mi bylo cestmistrem i panem Sulkem sděleno že stav je v pořádku, ale několikrát již proběhla po mé urgenci změna. Mohu se zeptat proč pokud bylo vždy vše v pořádku proč došlo k úpravě značení? Případy má pan Sulek v emailu.
  14. Dále jsem nedostal odpověď proč mi p. Sulek telefonicky sdělil, že do plánu zimní údržby mi nic není ale po napsání emailu mi byl od ředitele KSUS poslán odkaz na plán zimní údržby.
  15. Dále bych chtěl vědět proč mi Vaši zaměstnanci říkají, že by chtěli aby komunikace byla v pořádku, ale že nejsou peníze? Kdo muže za to že nemáte peníze. Dostáváte málo peněz od zřizovatele?

 

KSÚS jakožto povinný subjekt poskytuje následující informaci:

 

  • Kontroly silnic byly prováděny v souladu s platnou legislativou. Výsledek kontroly silnice II/272 konstatoval vždy aktuální stav zmiňované silnice, tzn. v případě neoznačených výtluků bylo přistoupeno buď k neodkladnému označení anebo vyspravení výtluku.
  • V případě neoznačených výtluků bylo přistoupeno buď k neodkladnému označení anebo vyspravení výtluku.
  • Silnice II/272 byla před zimním obdobím sjízdná bez závad. Vzhledem ke klimatickým podmínkám probíhala přes zimní období pouze výsprava výtluků studenou obalovou směsí. V současné době, při optimálních klimatických podmínkách, již probíhá velkoplošná oprava daného úseku zmiňované silnice.
  • Kontroly silnic byly prováděny v souladu s platnou legislativou. Opatření se prováděly dle stavu dané silnice.
  • Dodavatel v průběhu zimního období neměl dostatek sloupků odpovídajících dané vyhlášce. Správné sloupky byly dodavatelem osazeny ihned po doručení od jeho subdodavatele.
  • Jak již bylo zmíněno v předchozí odpovědi, dodavatel v průběhu zimního období neměl dostatek sloupků odpovídajících dané vyhlášce. Správné sloupky byly dodavatelem osazeny ihned po doručení od jeho subdodavatele. Dopravní značení se posuzuje na základě platné legislativy.
  • Na takto široce položenou otázku nelze podat adekvátní odpověď.
  • Vzhledem k tomu, že není definován konkrétní rok, nelze podat adekvátní odpověď.
  • Oprava komunikace probíhá v současné době. Silnice byla v nevyhovujícím stavu, nikoliv havarijním.
  • KSÚS provádí kontrolu nevyhovujících úseků nad rámec zákonné prohlídky. Častější provádění kontrol však nepřináší zlepšení stavebně technického stavu silnic.
  • Ve zmiňovaném úseku došlo během zimního období k výskytu několika výtluků, které byly označeny a následně vyspraveny. Z dotazu není patrné, o který konkrétní výtluk se jedná.
  • KSÚS se stará o 8 626 km silnic II. a III. tříd. Personálním podstavem naše organizace netrpí. KSÚS se stará o svěřený majetek jako řádný hospodář v souladu s platnou legislativou.
  • Nesoulad v dopravním značení byl naším zhotovitelem napraven. Stav silnic a veškerého dopravního značení monitorujeme v souladu s legislativou a následně i konáme úkony zlepšující stav silnic i jejich sjízdnost. Z tohoto vyplývá, že změny v dopravním značení jsou způsobeny aktuálně stavebně technickým stavem vozovek a nikoliv Vašimi urgencemi.
  • Dle vyjádření pana Sulka Váš dotaz nesměřoval na odkaz na plán zimní údržby.
  • KSÚS je příspěvková organizace Středočeského kraje, množství peněz, kterými naše organizace disponuje je dohledatelné v usneseních Zastupitelstva Středočeského kraje.