stavba „II/101 před Bystřicí, most ev. č. 111-001“

20. 7. 2017

Stavba:                              „II/101 před Bystřicí, most ev. č. 111-001 “

Investor:                               Středočeský kraj, Zborovská 11, Praha 5

Dodavatel:                          Hochtief CZ a.s.

Zahájení stavby:                27. 2. 2017

Cena stavby:                       46 000 000 Kč bez DPH, 55 660 000 Kč s DPH

           

Projekt je spolufinancován z IROP.

 

Cíl projektu:         Předmětem stavby je stavební úprava železobetonového trámového mostu ev. č. 111-001, který se nachází na silnici II/111 přes silnici I/3 a trať SŽDC České Budějovice – Praha a oprava komunikace za mostem.
Komunikaci v předmětném úseku tvoří silnice druhé třídy II/111, která je z části v extravilánu a z části v intravilánu města Bystřice. Předmětnou mostní konstrukcí je čtyřpolový most z roku 1986 z prefabrikovaných nosníků. Délka přemostění je 93,46 m. Volná šířka mostu je 9,5 m. Na obou stranách mostu se nachází chodník šířky 1,75 m. Spodní stavbu tvoří masivní betonové opěry a členěné pilíře obdélníkového průřezu. Založení mostu je nepřístupné a je pravděpodobně plošné. Funkci záchytného systému plní ocelové svodidlo a ocelové zábradlí se svislou výplní. V místě nad tratí SŽDC je k zábradlí ukotvena ochrana proti dotyku živých částí TV. Vozovka na mostě je živičná. Z realizace stávajícího mostu se nedochovala žádná dokumentace.
Předmětem opravy komunikace je zlepšení jejího stavu. Oprava spočívá z odfrézování části stávajícího krytu v mocnosti 10 cm a obnově dvou živičných vrstev.
Na základě hlavní prohlídky mostu ze dne 12.9.2012 byl stavební stav spodní stavby i nosné konstrukce ohodnocen stupněm V – špatný. S ohledem na stavební stav je navržena stavební úprava mostu (SO 201) skládající se z demolice původního mostního svršku, nosné konstrukce, stativ pilířů, závěrných zídek a úložných prahů opěr a sanace zachovávaných částí spodní stavby. Nová komunikace je vedena ve stávající trase, která zachovává v maximální možné míře výškové a sklonové poměry. Na pravé straně mostu je navržen nouzový chodník šířky 1,0 m, na levé straně mostu revizní chodník šířky 0,75 m. Nová konstrukce mostu je navržena podle ČSN EN 1991-2 na skupinu pozemních komunikací 1 pro zatížení vozidlem LM 1, včetně zvláštních souprav LM 3. Nosnou konstrukci mostu tvoří čtyřpolová kolmá trámová konstrukce s délkou přemostění 93,46 m. V příčném řezu je nosná konstrukce tvořena 8 ks předpjatých prefabrikovaných nosníků s dodatečně nabetonovanou monolitickou spřaženou deskou. Konkrétní typ nosníku závisí na zvoleném zhotoviteli mostu a bude určen v RDS, předpokládá se nosník tvaru „T“. Ze spodní stavby se vybudují nová stativa, závěrné zídky a úložné prahy opěr, dříky a základy pilířů a opěr zůstanou zachovány, navrhuje se pouze jejich sanace. Na mostě budou zhotoveny nové železobetonové římsy s lícními prefabrikáty a osazeno ocelové svodidlo a ocelové zábradlí se svislou výplní. Nad tratí se zábradlí opatří ochranou proti dotyku živých částí TV (trakční vedení). Na začátku mostu se na předpolí napojí nová vozovka na stávající vozovku v délce cca 20 m.